Novi Mercedes-AMG GT Black Series
15.07.2020

Ovaj novi super sportski automobil savršeno utjelovljuje bogatu tradiciju ove marke u moto sportu, kao i niz godina stručnosti u razvoju kompletnih vozila koja u svakom pogledu impresioniraju. Rezultat je izlazna snaga od 537 kW (730 KS) iz V8 motora s 'ravnom' radilicom, u kombinaciji s aktivnom aerodinamikom i dizajnom, koji direktno proizlaze iz trenutne izvedbe AMG GT3 trkaćeg automobila.
"Novi GT Black Series model je naš najnoviji automobil koji nastavlja tradiciju uspostavljenu 2006. godine. Ova šesta inačica svoje vrste predstavlja još jednu AMG prekretnicu i impresivni dokaz izuzetne stručnosti inženjera iz Affalterbacha. Ponosan sam na tim koji je stvorio jedinstveni super sportski automobil koji sada predstavlja apsolutni vrhunac naše uspješne GT obitelji. Ne postoje bolje performanse, izgled i dinamika vožnje GT Black Series modela. Ovaj projekt bio je fantastični završetak mog posla u AMG-u, na kojem sam doista zahvalan," kaže Tobias Moers, predsjednik uprave tvrtke Mercedes-AMG GmbH.
Novi GT Black Series motor temelji se na AMG 4.0-litrenom V8 biturbo motoru s podmazivanjem sa suhim karterom, ali je zbog raznih modifikacija dobio novi interni kod M178 LS2. Razvija snagu od 537 kW (730 KS) pri 6700-6900 o/min i maksimalni okretni moment od 800 Nm pri 2000-6000 o/min. Nova bregasta osovina i ispušne grane prilagođeni su novom rasporedu paljenja i dodatno poboljšavaju ciklus sagorijevanja.
Oba turbo punjača s dvostrukim vijkom, opremljena su ležajevima niskog trenja, kao i u top modelu sa četiri vrata AMG GT Coupé, što još više optimizira njihov odziv na gas. Međutim, u Black Series modelu turbo punjači dobili su veći kompresorski kotač, što znači da oba mogu isporučiti do 1100 kg zraka na sat. Za usporedbu: ova brojka za model AMG GT R iznosi 900 kg/h. Što se tiče okretaja, 7000 o/min nije kritičan kontinuirani broj okretaja jer je broj okretaja ograničen na 7200 o/min. Veći međuhladnjaci jamče da je temperatura zraka nabijanja uvijek u najboljem mogućem rasponu. Jedinstveni položaj ovog motora također se održava u oznaci motora koja je zadržana u crnoj boji.
Činjenice o modelu Mercedes-AMG GT Black Series:
- 4.0 litreni V8 biturbo motor s podmazivanjem sa suhim karterom, identifikacijski kod M178 LS2
- Maks. snaga od 537 kW/730 KS pri 6700-6900 o/min
- Maks. okretni moment od 800 Nm pri 2000-6000 o/min
- Maks. brzina 325 km/h
- 0-100 km/h 3,2 s
- 0-200 km/h ispod 9,0 s
- Motor ima novu 'ravnu' i lakšu radilicu s ležajevima klipnjače u jednoj ravnini – karakteristika beskompromisnog sportskog motora
- Novi raspored paljenja sa 180-stupanjskim kutom odmaka radilice: 1-8-2-7-4-5-3-6
- Prednost: više jednoliko raspoređeno sagorijevanje u svim cilindrima, agilniji odziv na gas
- Nove bregaste osovine i ispušne grane
- Ojačani AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenjač s dvostrukom spojkom tako da može izdržati veći okretni moment
- Novi dvostruki ispušni sustav napravljen od tankog nehrđajućeg čelika
- Nova, značajno veća maska hladnjaka (inspirirana GT3 trkaćim automobilom) s okomitim letvicama u crnoj krom boji
- Novi, veći prednji donji spojler s dodatnim ručno podesivim prednjim razdjelnikom za uporabu na trkaćim stazama, s prednjim difuzorom od karbonskih vlakana
- Novi poklopac motora od karbonskih vlakana s dva velika otvora za izlazak zraka i vidljivim površinama od karbonskih vlakana
- Novi prednji blatobrani od karbonskih vlakana s integriranim zaklopkama u boji karoserije
- Lagani krov od karbonskih vlakana s utisnutim središnjim dijelom
- Crno obojeni poklopac prtljažnika od karbonskih vlakana s malim rubom spojlera i većim stražnjim staklom od laganog tankog stakla
- Vjetrobran od tankog stakla
- Stražnji spojler od karbonskih vlakana u dva dijela sa specijalno izvedenim nosačima od mat crnih karbonskih vlakana, vijcima učvršćen u poklopac prtljažnika od karbonskih vlakana. Dodatna električno upravljana zaklopka koja se može automatski ili ručno
- Standardni AMG 10-kračni kovani kotači u mat crnoj boji, uključujući obrub visokog sjaja
- Novi, ekskluzivni AMG magmabeam specijalni lak
- Specifični koncept unutrašnjosti u ekskluzivnoj nappa koži/DINAMICA mikro vlaknima u crnoj boji s narančastim kontrastnim gornjim šavovima i ukrasnim elementima od mat crnih karbonskih vlakana te AMG unutrašnji Night Package
- Standardna lagana AMG školjkasta sjedala od karbonskih vlakana s narančastim kontrastnim gornjim šavovima ili AMG Performance sjedala (standard na tržištu SAD-a, Kanade i Kine. Performance sjedala su na drugim tržištima dostupna kao opcija.)
- AMG Performance upravljač presvučen DINAMICA mikro vlaknima s AMG tipkama na upravljaču i logotipom s Black Series natpisom
- Lagane obloge vrata presvučene DINAMICA mikro vlaknima s narančastim kontrastnim gornjim šavovima i kvakama u obliku omče
- Armaturna ploča presvučena DINAMICA mikro vlaknima s narančastim kontrastnim gornjim šavovima.
- Opcijski AMG Track Package s laganom zaštitom kod prevrtanja od titana i sigurnosnim pojasevima u 4 točke i 2 kg vatrogasnim aparatom
- AMG ovjes s oprugama preko amortizera s AMG RIDE CONTROL prilagodljivom i podesivom tvrdoćom
- AMG keramički sustav kočenja visokih performansi sa crnim čeljustima kočnica i bijelim slovima, obloge i diskovi kočnica iz moto sporta, optimizirani za otpornost na slabljenje i temperaturnu stabilnost
- Bez odvojenih otvora za zrak za hladnjake u lukovima kotača (hladnjaci se hlade zrakom koji se dovodi iz većih glavnih otvora za zrak)
- Prednji difuzor ima dvije ručno podesive postavke: Street i Race (Race je ekskluzivna za uporabu na trkaćim stazama)
- Bez prednjih 'zračnih zavjesa'; umjesto njih tu su dodatne zaklopke koje osiguravaju dodatnu potisnu silu koja je za bolje prianjanje potrebna u moto sportu
- Veliki dvostruki otvori za ispuh zraka na poklopcu motora ne samo da služe za izbacivanje toplog zraka nego također precizno usmjeravaju zrak oko A nosača – što omogućuje optimalni protok zraka do stražnjeg spojlera
- Dvostruki stražnji spojler s većim gornjim krilom i manjim donjim krilom
- Oba krila stražnjeg spojlera mogu se mehanički podesiti
- Zaklopka na gornjem krilu stražnjeg spojlera može se podesiti za 20 stupnjeva – automatski ili ručno preko tipke, ovisno o odabranom programu vožnje ili položaju AMG DYNAMICS sustava – poboljšava uzdužnu i poprečnu dinamiku kao i balans kočenja