Svjetska premijera u parkiralištu s više katova

24.07.2017

Daimler i Bosch su se udružili kako bi razvili parkiranje bez vozača (Automated Valet Parking) u parkiralištu s više katova Mercedes-Benz muzeja u Stuttgartu. Automobili sada nastavljaju bez vozača do dodijeljenog parkirališnog mjesta kao odgovor na naredbu poslanu preko pametnog telefona, bez ikakve potrebe da vozač nadzire ovaj manevar. Automatsko parkiranje bez vozača označava bitni prekretnicu na putu prema autonomnoj vožnji. Ovo pilotsko rješenje u parkiralištu s više katova Mercedes-Benz muzeja predstavlja prvo infrastrukturom podržano rješenje za uslugu automatske vožnje i parkiranja u stvarnim uvjetima vožnje. Od početka 2018., posjetitelji parkirališta s više katova ovog muzeja biti će u mogućnosti iskusiti ovu praktičnu uslugu iz prve ruke i uštedjeti vrijeme na parkiranje svojih automobila.
Svatko može rezervirati automobil uporabom aplikacije na pametnom telefonu. Za početak vožnje, vozilo se autonomno vozi u područje za preuzimanje. Procedura povratka je jednako praktična: klijent parkira vozilo u područje za ostavljanje vozila i vraća ga uz pomoć aplikacije. Nakon što ga registrira inteligentni sustav instaliran u parkiralištu s više katova, automobil se pali i navodi do dodijeljenog parkirališnog mjesta. 
Od samog početka ovaj projekt je pod nadzorom lokalnih vlasti – regionalnog vijeća Stuttgarta i federalnog ministarstva prometa – te ocjenitelja iz TÜV Rheinland agencije za tehnički nadzor sa ciljem ocjene sigurnog rada vozila i tehnologije parkirališta. Prije nego usluga parkiranja bez vozača krene u stvarnu uporabu početnom 2018. -  kao prva takva usluga u svijetu – biti će potrebno konačno odobrenje od ovlaštenih tijela.
Sve će tada biti spremno kako bi se svim posjetiteljima parkirališta na više katova Mercedes-Benz muzeja omogućilo automatizirano parkiranje bez vozača počevši od 2018. Bosch i Mercedes-Benz imaju namjeru koristiti ovaj projekt kako bi skupili iskustvo u svezi korisničkog rukovanja automatiziranog parkiranja bez vozača. Druga postojeća parkirališta na više katova mogu se naknadno opremiti s ovom infrastrukturnom tehnologijom. Za upravitelje garaža na više katova, parkiranje bez vozača znači učinkovitiju uporabu dostupnog parkirališnog prostora: u isti prostor stane do 20 posto više vozila.